Malo poduzeća uspijeva u stvaraju branda. Razlog tome je manje ili više što fokus poslovanja nije na stvaranju branda i vrijednostima koje pruža: „nego se radi tek toliko jer se mora preživjet…“
Kad bi i najmanji obrtnik kao što je vulkanizer, vodoinstalater, dimnjačar, automehaničar, građevinar i dr. počeli stvarati komunikaciju od onog što vrijedno radne još bi se više učvrstio njihov položaj na tržištu te bi lakše i brže prodavali svoje usluge.
Teme obrađene u ovom članku:
Citirajući uspješnog poduzetnika Jeffa Bezosa (vlasnik Amazona) : „brand ili u hrvatskoj marka je ono što o tebi drugi govore kad s njima nisi u istoj sobi. Kako kreirati da se o vama priča i još k tome pozitivno je kvalitetan branding.
Pomno osmišljen vizualni identitet tvrtke ili obrta omogućava postojećim i budućim kupcima lako prepoznavanje po logotipu ili bojama tvrtke.
Primarna uloga logotipa je prepoznavanje koje je u današnjem globaliziranom konkurentnom tržištu sve bitnije.
Osim loga i njegovih boja, kompletan vizualni identitet obuhvaća originalne fontove, slogane, radna odjeća na zaposlenicima, promotivne naljepnice na službenim automobilima, korporativni tiskani materijali, društvene mreže i web stranica.
Brand strategija podrazumijeva niz akcija i strateškog djelovanja koje poduzetnik mora pravovremeno poduzeti kako bi započeo svoj proces brandiranja i marketinškog komuniciranja.
Konkretno svaki poduzetnik ili voditelj marketinga bi trebao jasno definirati s kojim budžetom raspolaže te shodno tome definirati što mu je važnije ili prioritetnije imati u svom branding lancu. Postavlja se pitanje što bi bilo bitno imati s obzirom na veličinu poduzeća, njihove ciljeve i mogućnosti, da li imati:
• Kvalitetno dizajniran logo
• Dizajnirane majice i izrađene tehnikama tiska
• Dizajnirana radna odjeća i izrađena tiskom i / ili štikom
• Dizajnirani i izrađeni letci, posjetnice, blokovi, kuverte, naljepnice
• Dizajnirani i izrađeni promotivni artikli
• Dizajnirane i izrađene naljepnice za automobile, izloge
• Dizajniranje i uređivanje unutrašnjosti poslovnog prostora
• Izrađena i kvalitetno vođena weba stranica
• Komunikacija na društvenim mrežama
Ulaganje u stvaranje branda kratkoročno je trošak i u kratkom roku nije tako jednostavno niti izmjeriti učinkovitost ulaganja u brandiranje.
No za očekivati je da putem pojavljivanja ljudima u svijesti i pojašnjavanju što radite kvalitetno da ćete prije ili kasnije početi dobivati pozive / upite za obavljanje usluga ili prodaju proizvoda.
Povećani obujam dobivanja kvalitetnih upita / poziva će prije ili kasnije rezultirati u ostvarenu prodaju.
Ako se prodaja uspješno realizira kroz obavljene radove npr. pojaviti će se zadovoljni korisnik / kupac koji će usmenom predajom širit pozitivan glas o vama.
Na kraju taj pozitivni glas koji će širiti zadovoljni kupac svojim prijateljima, obitelji će vam prije ili kasnije stvoriti ponovno nove upite / pozive koji će rezultirati u ostvarenu prodaju ili dogovor.
Jasno je za zaključiti da jedan mali mikro subjekt ne može u kratkom roku odraditi kompletan branding nego će ga razvijati postepeno kako mu to poslovanje bude omogućavalo.
Brand podrazumijeva slike o proizvodu ili usluzi koje se nalaze u svijesti potrošača te briga o održavanju stvorenog imidža tih proizvoda ili usluga.
Putem kvalitetne i učinkovite strategije brandiranja sadašnji i budući kupci će prije ili kasnije saznati o vama i vašem poduzeću te o proizvodima ili uslugama koje nudite i njihove prednosti koje imaju naspram konkurencije.
Na primjeru elektroničkih uređaja objasniti ćemo vam vrijednost kvalitetnog brandiranja.
Apple mobiteli i gadgeti su odlični proizvodi s visokim performansama, no bez marketinga i efikasnog brandinga nitko ne bi čuo za njih i njihove vrijednosti. Stoga jasno je za zaključiti da „džabe“ inovirati i najbolji mogući proizvod ili uslugu na svijetu, ako nitko za to nije čuo.
Druga bitna stavka kod brand Apple je ta da njihovi proizvodi usporedno s drugim konkurentima Samsung, Huawei, Xiomi, Asus, Lenovo, Microsoft Surface nisu ništa tehnički napredniji čak naprotiv prema istraživanjima imaju objektivno i niže performanse a prodaju se na tržištu za višu cijenu.
Što je to Apple napravio / radio / radi i dalje da se i tehnički slabiji uređaji prodaju po većim cijenama i stvaraju redove pred dućanima? Razlog tome je efikasan marketing i brandiranje.
Konačno, cilj brandinga je u svijesti potrošača kreirati percepciju da na tržištu ne postoji niti jedan proizvod kao tvoj proizvod. Dobar branding je onaj koji tvoj proizvod ili uslugu prikazuje kao jedinstvenu, potpuno novu, posebnu i ostvaruje zadovoljstvo i vjernost kod potrošača.
Ipak, stvar o brandiranju, stvaranju brand strategije i vizualnog identiteta nije toliko jednostavna kao što se čini na prvu.
Javite nam se klikom na gumb ispod - naše specijalnosti su stvaranje vašeg kompletnog vizualnog identiteta.
Kontaktiraj nasKako bismo pružili najbolja iskustva, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nam obradu podataka kao što su ponašanje pregledavanja ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici. Nepristanak ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.