5 ključnih razloga zašto graditi brend

razlozi stvaranja brenda

Brend (eng. brand) predstavlja vrijednost pojedine robne marke proizvoda, usluge, poduzeća ili pojedinca na tržištu. Snažan brend predstavlja ono poduzeće čiji su kupci lojalni ambasadorikoji govore o tom poduzeću sve najbolje svojim prijateljima. Brend je određena vrsta obećanjapercepcije i iskustva.

Nemojte misliti da za uspjeh u stvaranju brenda morate biti veliko poduzeće od stotine zaposlenih s ogromnim prihodima. Brend u određenoj branši ili poslu možete biti i ako ste mali ili mikro obrtnik. Kad bi se i takvi najmanji više angažirali oko brendiranja njihov položaj na tržištu bi se još više učvrstio. Zbog toga bi lakše i brže prodavali svoje usluge i proizvode.

Ne samo to, postoje i brojni drugi razlozi zašto stvarati brend. U nastavku članka slijedi 5 ključnih razloga zašto bi trebali stvarati brend. Svi znaju samo pričati o tome kako bi nešto trebalo, no, u ovom članku imate i konkretna rješenja.

Pa krenimo redom.

1. Brendiranje povećava prepoznatljivost na tržištu

Vidljivost odnosno prepoznatljivost omogućiti će vam pozitivnu priču o vašim usluga, proizvodima i vrijednostima. Povećanje prepoznatljivosti dovodi do stvaranja svijesti i slike o poduzeću i njihovim vrijednostima. Nesvjesna prepoznatljivost stvara se kroz subliminalne poruke i prikaze. Drugim riječima ljudski mozak na nesvjesnoj razini uočava nečiji logo ili poruke tako da ih razum i oko ne mogu svjesno registrirati.

Prije ili kasnije kad se čovjeku pojavi određeni problem ili potreba onom poduzeću koje mu je prvo u svijesti će se javiti kako bi zadovoljio određenu potrebu. Promotivni artikli i razni grafički proizvodi s tiskom kao što su vizitkemajicekemijskeletcibrošure, kalendaricerade, table, oblijepljena vozila i dr. su jedan od efikasnih marketinških alata kako se povećava prepoznatljivost na tržištu. Uočavanje logotipa na tim proizvodima koje ljudi koriste kroz svakodnevicu na nesvjesnoj bazi stvara visoku razinu prepoznatljivosti.

prepoznatljivost

2. Brendiranjem učvršćujete postojeći odnos s kupcima

Brendiranje stvara čvrsti dugoročni odnos s kupcima te lojalnost koja je izuzetno bitna svakome poduzetniku. Danas u svakoj branši postoji konkurencija te skoro svatko može pružiti isti proizvod ili uslugu za nižu cijenu i manju kvalitetu. Čak i na području kupnje električne energije danas imate konkurenciju.

Kvalitetan, pošten i dosljedan rad dugoročno dovodi do jakog brendiranja te stvaranja i zadržavanja lojalnih kupaca. Za takav pristup brendiranju treba dugo vremena i strpljenja. Danas postoje i razne druge metode i tehnike koje se koriste kako bi se ubrzao taj proces.

Jedna od metoda učvršćivanja postojećih odnosa s kupcima je izrada poslovnih darova koje poduzeće može izraditi na kraju poslovne godine te pružiti kupcima kao znak zahvalnosti. Upravo mali znak pažnje kao što je kalendar, notes, kemijska olovka, usb stick, šalica, majica može dovesti do osjećaja u kupcima da oni to moraju „nekako vratiti“. To se vraća s lojalnostima u kupovini te pamćenjem vašeg brenda i širenja pozitivne slike o njemu. Efekt u pamćenju brenda i bitnih vrijednosti je još veći ako se na iste promotivne darove napravi kvalitetan tisak logotipa poduzeća. Ujedno takav poklon ima dvostruku svrhu: jedan je darivanje nekog i učvršćivanja odnosa a drugi je širenje prepoznatljivosti poduzeća i drugih bitnih vrijednosti.

povjerenje

3. Brendiranje povećava prodaju i profit

Poduzeće li obrt koje stvori određeni brend na današnjem konkurentnom tržištu ima veću vjerojatnost prodati proizvod ili uslugu. Razlog tome je što će prije potrošač vjerovati nekom provjerenom poduzeću na tržištu. Potom će znatno brže donesti odluku o kupovini usluge ili proizvoda od strane brendiranog poduzeća.

Također druga bitna činjenica je ta da brendirano poduzeće može prodavati iste proizvode ili usluge po malo ili znatno višim cijenama. To je ono kad se pitate kako je moguće da brendirani frizerski salon, sličnu frizuru ili malo bolju uspije naplatiti više.

Brojni su primjeri uspješnog brendiranja koji povećavaju vrijednost/cijenu proizvoda ili usluge, neki od njih su:

  • Telekomunikacije– proizvod kao što je Iphone tehnički je prema većini karakteristika slabiji mobilni uređaj od Samunga ili nekih drugih sličnih uređaja, no njemu je cijena uvijek viša.. Ljudi su toga i svjesni ali i dalje su vjerni Apple proizvodima i Apple brendu.
  • Tekstilna industrija– markirana odjeća od poznatih brendova košta znatno više od odjeće kupljene u H&M-u, Zari ili kupljena s tiskom od nas ( hehe 😊). Bez zezancije naša najkvalitetnija pamučna majica s najboljim tiskom je tri puta jeftinija od najjeftinije Tommy Hilfiger majice (ako ne i više).

Kako brend povećava profit poduzeća?

Veće cijene bi omogućile veći profit poduzetniku koji bi bio motiviran da još bolje i kvalitetnije radi svoj posao.

Veće cijene omogućavaju poduzetnicima više vremena za svoju obiteljsebe i prijatelje. Iz razloga što veće cijene prodanih proizvoda ili usluga omogućavaju isti profit ili možda i veći ali s manje rada odnosno prodanih proizvoda.

povecanje prihoda zbog brenda

4. Brendiranje inspirira zaposlenike

Poduzeće koje ima jasno definirane ciljeve i smisao postojanja motivira svakog djelatnika na korak više u radu i trudu. Ono poduzeće koje nagradi svog zaposlenika s određenim znakom pažnje kao što su korisni promo darovi, pokazuje brigu i zahvalnost te ujedno i inspirira.

Ljudi su osjećajna bića te obične majice s tiskom loga stvaraju u zaposlenicima osjećaj timskog rada i duha. Svi vole biti dio pozitivne priče koja zajedničkim naporima gradi neke vrijednosti koje potrošači cijene. Kvalitetne majice i ostala odjeća s tiskom ili štikom su jedan od najučinkovitijih načina promoviranja. Iz razloga što se koriste u svakodnevnici te omogućavaju hodajuću promociju brenda/poduzeća i njegovih vrijednosti.

Zamislite si koliki je pozitivni utjecaj na poduzeće kad imate zadovoljnog i motiviranog zaposlenika koji se uvijek dodatno trudi u svakodnevnom poslu.

brendiranje inspirira zaposlenike

5. Brendiranje vas razlikuje od drugih na tržištu

Brendiranje obilježeno s određenim vrijednostima koje pripadaju poduzeću stvara jasnu razliku na tržištu između vas i vaših tržišnih takmaca. Sve vaše komparativne prednosti se kroz kvalitetno brendiranje jasno komuniciraju i ugrađuje u svijest ljudi. Htjeli to kupci ili ne vaš brend se na subliminalnoj odnosno podsvjesnoj razini ugrađuje u svijest potrošača.

Kupci će dugoročno gledano ovisno o vašoj kvaliteti rada, dosljednost i drugim parametrima, ocijeniti i nagraditi vaš rad. Lojalnost, ponovna kupnja te širenje pozitivne priče je najbolja ocjena koju možete dobit na tržištu. Tako da brendiranje kroz vizualni identitet ima smisla ali samo ako iza toga stoji vaša dosljednostkvalitetan proizvod i/ili usluge. Ljudi bez jasne komunikacije ne mogu znati što vi radite ili po čemu je vaš proizvod ili usluga posebna i bolja.

snaga jakog brenda

Promotivnih artikli (kemijska, upaljač, notes), velikoformatni tisak (cerade, naljepnice, roll-up banneri), tisak na papir (letci, vizitke, brošure, plakati), tisak na tekstil su jedan od efikasnih načina kako određene vrijednosti i informacije plasirati na brz, povoljan i učinkoviti način na tržište.

Kako mi to radimo?

Brendiranje drugim riječima u našem smislu predstavlja sljedeća 4. koraka:

  1. Sjednemo s kupcem i u razgovoru s njime pokušavamo shvatiti koje su njegove vrijednosti i cilj, što on točno radi te kako se razlikuje od drugih.
  2. Shodno tim informacijama i budžetu definiramo koji bi bio najbolji oblik prezentacije odnosno brendiranja poduzeća. Pod time smatramo koje medije i oblike prezentacije u tisku i grafičkom oblikovanju odabrati. Je li to vizitka, cerada, oslikani automobil, letak, brošura, šalica, majica i sl.
  3. Nakon postignutog dogovora krećemo izrađivati grafičke pripreme koje bez odobrenja ne šaljemo u izradu.
  4. Nakon odobrene grafičke pripreme radimo tisak, odnosno, stvaramo vaš brend.

Početak godine je pravo vrijeme da razmislite o svom vizualnom identitetu. Nema veze ako ste malo poduzeće ili ako tek otvarate, svejedno morate voditi brigu o izgledu svog poduzeća.

Niste sigurni ili ne znate kako se brendirati, javite se nama. Možete nas i posjetite na adresi Josipa Jelačića 10A (Hard Jura) te uz kavu ćemo vam pokazati što radimo. 😉

 

Izvori članka:

Web stranice:

https://pisalica.com/sto-je-brend/

Knjiga:

Upravljanje marketingom (Kotler, Keller, Martinović)

 

Ako vam je bio koristan, podijelite članak!