5 ključnih razloga zašto graditi brend

razlozi stvaranja brenda

Brend (eng. brand) predstavlja vrijednost pojedine robne marke (proizvoda), usluge, poduzeća ili pojedinca na tržištu. Snažan brend predstavlja ono poduzeće čiji su kupci lojalni ambasadori, koji govore o tom poduzeću sve najbolje svojim prijateljima. Brend je određena vrsta obećanja, perepcije i iskustva koje kupci dobivaju s konzumacijom proizvoda i/ili usluga od istog poduzeća.

No, bitno je razumjeti kako je brendiranje daleko više od kreiranja logotipa, boja, fonta, kalendara, vizitki ili web stranice. To sve navedeno je bitno te spada u tijelo brenda koji je jedan od tri djela svakog brenda. Zvuči apstraktno ali bez kvalitetnog proizvoda, usluge, načina i strategije rada, brend ne može biti potpun.

holisticki pristup brendu

Nemojte misliti da za uspjeh u stvaranju brenda morate biti veliko poduzeće od stotine zaposlenih s ogromnim prihodima. Brend u određenoj branši ili poslu možete biti i ako ste mali ili mikro obrtnik. U tom obavljanju svoje djelatnosti često se zanemaruju vrijednost koje se profitno stvaraju i isporučuju svakodnevno. Kad bi se i takvi najmanji više angažirali oko brendiranja njihov položaj na tržištu bi se još više učvrstio. Zbog toga bi lakše i brže prodavali svoje usluge i proizvode.

Ne samo to, postoje i brojni drugi razlozi zašto stvarati brend. U nastavku članka slijedi 5 ključnih razloga zašto bi trebali stvarati brend. Svi znaju samo pričati o tome kako bi nešto trebalo, no, u ovom članku imate i konkretna rješenja.

Pa krenimo redom.

1. Brendiranje povećava prepoznatljivost na tržištu

Vidljivost odnosno prepoznatljivost omogućiti će vam pozitivnu priču o vašim usluga, proizvodima i vrijednostima. Povećanje prepoznatljivosti dovodi do stvaranja svijesti i slike o brendu i njihovim vrijednostima. Nesvjesna prepoznatljivost stvara se kroz subliminalne poruke i prikaze. Drugim riječima ljudski mozak na nesvjesno razini uočava nečiji logo ili poruke tako da ih razum i oko ne mogu svjesno registrirati.

Prije ili kasnije kad se čovjeku pojavi određeni problem ili potreba onom poduzeću koje mu je prvo u svijesti će se javiti kako bi zadovoljio određenu potrebu. Promotivni artikli s tiskom kao što su vizitka, majica, kemijska, kalendar, vrećica i dr. su jedan od efikasnih marketinških alata kako se povećava prepoznatljivost na tržištu. Uočavanje logotipa na tim proizvodima koje ljudi koriste kroz svakodnevicu na nesvjesno bazi stvara visoku razinu prepoznatljivosti.

prepoznatljivost

2. Brendiranjem učvršćujete postojeći odnos s kupcima

Kvalitetno brendiranje stvara čvrsti dugoročni odnos s kupcima te lojalnost koja je izuzetno bitna svakome poduzetniku. Danas u svakoj branši postoji konkurencija te svatko može pružiti isti proizvod ili uslugu za nižu cijenu i manju kvalitetu. Čak i na području kupnje električne energije imate danas konkurenciju.

Kvalitetan, pošten i dosljedan rad dugoročno dovodi do jakog brendiranja te stvaranja i zadržavanja lojalnih kupaca. Za takav pristup brendiranju treba dugo vremena i strpljenja. Danas postoje i razne druge metode i tehnike koje se koriste kako bi se ubrzao taj proces.

Jedna od metoda učvršćivanja postojećih odnosa s kupcima je izrada poslovnih darova koje poduzeće može izraditi na kraju poslovne godine te pružiti kupcima kao znak zahvalnosti. Upravo mali znak pažnje kao što je kalendar, notes, kemijska olovka, usb stick, šalica, majica može dovesti do osjećaja u kupcima da oni to moraju „nekako vratiti“. To se vraća s lojalnostima u kupovini te pamćenjem vašeg brenda i širenja pozitivne slike o njemu. Efekt u pamćenju brenda i bitnih vrijednosti je još veći ako se na iste promotivne darove napravi kvalitetan tisak logotipa u boji. Ujedno takav poklon ima dvostruku svrhu: jedan je darivanje nekog i učvršćivanja odnosa a drugi je širenje prepoznatljivosti poduzeća i drugih bitnih vrijednosti.

povjerenje

3. Brendiranje povećava prodaju i profit

Poduzeće li obrt koje stvori određeni brend na današnjem konkurentnom tržištu ima veću vjerojatnost prodati proizvod ili uslugu. Razlog tome je što će prije potrošač vjerovati nekom provjerenom poduzeću na tržištu. Potom će znatno brže donesti odluku o kupovini usluge ili proizvoda od strane brendiranog poduzeća.

Također druga bitna činjenica je ta da brendirano poduzeće može prodavati iste proizvode ili usluge po malo ili znatno višim cijenama. To je ono kad se pitate kako je moguće da brendirani frizerski salon, sličnu frizuru ili malo bolju uspije naplatiti više.

Brojni su primjeri uspješnog brendiranja koji povećavaju vrijednost/cijenu proizvoda ili usluge, neki od njih su:

  • Telekomunikacije– proizvod kao što je Iphone tehnički je prema svim karakteristikama lošiji mobilni uređaj od Samsunga ili nekih drugih na tržištu. Njemu je cijena uvijek nekoliko tisuća kuna viša od drugih mobilnih uređaja. Ljudi su toga i svjesni ali i dalje su zaluđeni za Apple proizvodima.
  • Tekstilna industrija– markirana odjeća od poznatih brendova košta znatno više od odjeće kupljene u H&M-u, Zari ili kupljena s tiskom od nas ( hehe 😊). Bez zezancije naša najkvalitetnija pamučna majica s najboljim tiskom je tri puta jeftinija od jedne Tommy Hilfiger majice (ako ne i više).

 

Veće cijene bi omogućile veći profit poduzetniku koji bi bio motiviran da još bolje i kvalitetnije radi svoj posao.

Veće cijene omogućavaju poduzetnicima više vremena za svoju obitelj, sebe i prijatelje. Iz razloga što veće cijene prodanih proizvoda ili usluga omogućavaju isti profit ili možda i veći ali s manje rada odnosno prodanih proizvoda.

povecanje prihoda zbog brenda

4. Brendiranje inspirira zaposlenike

Poduzeće koje ima jasno definirane ciljeve i smisao postojanja motivira svakog djelatnika na korak više u radu i trudu. Ono poduzeće koje na kraju godine nagradi svog zaposlenika s određenim znakom pažnje kao što su korisni promo darovi, pokazuje brigu i zahvalnost te ujedno i inspirira.

Istina je neki zaposlenici možda ne budu bili zahvalni sa ničime što im njihov poslodavac pruži ali dobra većina zaposlenika tu brigu i zahvalnost percipira te cijeni. Zaposlenici to vraćaju s još većim učinkom i angažmanom na poslu. Ljudi su osjećajna bića te obične majice s tiskom loga stvaraju u zaposlenicima osjećaj timskog rada i duha. Svi vole biti dio pozitivne priče koja zajedničkim naporima gradi neke vrijednosti koje potrošači cijene.

Dugoročno gledano ako je zaposlenik zadovoljan s poduzećem on će to zadovoljstvo širiti na van. Zaposlenik to komunicira sa svojim krugom ljudi koji će taj pozitivan glas još više širiti i multiplicirati. Taj pozitivan glas će se reflektirati sigurno kroz nove kupce i prodaju. Napravite si jednostavnu računicu ako imate unutar poduzeća 30 zadovoljnih zaposlenika te ako znamo da se prosječno kućanstvo u Hrvatskoj sastoji se od 3 ukućana. Vašu pozitivnu priču ćuti će minimalno njihovi ukućani a to je već 60 ljudi. Sad si zamislite činjenicu da svako kućanstvo ima određenu rodbinu i prijatelje te da ti prijatelji imaju prijatelje. Svi oni mogu nekako čuti za vas.

Također zamislite si koliki je pozitivni utjecaj na poduzeće kad imate zadovoljnog i motiviranog zaposlenika koji vam daje uvijek dodatni extra trud, no, ne smijete biti sebični te se za taj angažman uvijek morate zahvaliti te nagraditi tog istog zaposlenika.

Nije nužno da nagrada mora biti u monetarnom (novčanom-materijalnom) obliku, neke zaposlenike možda lijepa riječ više motivira od poklona. Na vam je da to presudite što je vama najbolje. Ne smijete zaboraviti da i jedno i drugo ima pozitivan efekt na vaše poduzeće.

brendiranje inspirira zaposlenike

5. Brendiranje vas razlikuje od drugih na tržištu

Brendiranje obilježeno s određenim vrijednostima koje pripadaju poduzeću stvara jasnu razliku na tržištu između vas i vaših tržišnih takmaca. Sve ono što je bolje i drugačije od konkurencije kroz kvalitetno brendiranje jasno se komunicira i ugrađuje u svijest ljudi. Htjeli to kupci ili ne vaš brend se na subliminalnoj odnosno podsvjesno razini ugrađuje u svijest potrošača.

Kupci će dugoročno gledano ovisno o vašoj kvaliteti rada, dosljednost i drugim parametrima, ocijeniti i nagraditi vaš rad. Lojalnost, ponovna kupnja te širenje pozitivne priče je najbolja ocjena koju možete dobit na tržištu. Tako da brendiranje kroz vizualni identitet ima smisla ali samo ako iza toga stoji kvalitetan proizvod, usluge i vrijednosti. Ljudi bez jasne komunikacije ne mogu znati po čemu je vaš proizvod ili usluga posebna i bolja. Promotivnih artikli su jedan od efikasnijih načina kako određene vrijednosti i informacije plasirati na brz, povoljan i učinkoviti način.

snaga jakog brenda

Sad je pravo  vrijeme za novogodišnju blagdansku promociju. Niste sigurni ili ne znate kako se brendirati, javite se nama. 😉

Naš kreativni tim obožava graditi vaš brend i vašu priču poslovanja javite nam se ili slobodno nas posjetite na adresi Josipa Jelačića 10A (Hard Jura) te uz kavu ćemo vam pokazati što radimo.

 

 

Izvori:

Web stranice:

https://pisalica.com/sto-je-brend/

Knjiga:

Upravljanje marketingom (Kotler, Keller, Martinović)

 

Ako vam je bio koristan, podijelite članak!